ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

10 نکته طلایی در هنگام خرید لاستیک خودرو

10 / 10
از 1 کاربر
 

خودرو

10 نکته طلایی در هنگام خرید لاستیک خودرو

بسیاری از اعداد و ارقامی که بر روی لاستیک خودرو درج شده است و شاید خیلی هامونم هنگام خرید لاستیک به این اعداد و ارقام توجه نکنیم در زیر به توضیح این اعداد حک شده می پردازیم و شماهم هنگام خرید لاستیک به این اعداد توجه کنید.

1- تاریخ تولید

آیا می‌دانید که لاستیکهای خودرو نیز مانند بسیاری از فراورده‌های مصنوعی دیگر، تاریخ مصرف دارند؟ این تاریخ ۴ سال پس از تاریخ تولید آنهاست که معمولاً به‌صورت عددی ۴ رقمی بر روی لاستیک درج شده است.

پیدا کردن تاریخ انقضای مصرف لاستیک، کاری بسیار آسان است. اگر به نوشته‌های درج شده در کنار لاستیک در هنگام خرید و فروش لاستیک دقت کنید، عددی ۴ رقمی را خواهید دید که هفته و سال میلادی تولید آن را مشخص می‌سازد. در واقع لاستیک ۴ سال پس از این تاریخ، قابل استفاده نیست.

10 نکته طلایی در هنگام خرید لاستیک خودرو

درصورتی‌که تاریخ مصرف لاستیک شما گذشته باشد، این احتمال که به دلیل ترکیدن ناگهانی آن باعث تصادف شده و یا حتی مرگ‌آور شود، بسیار زیاد است. تاریخ تولید می‌تواند هشداری برای ما باشد تا با بررسی آن، از پایان نیافتن مهلت مصرف لاستیک خودروی خویش مطمئن شویم.

2- حداکثر فشار باد

مطلب حائز اهمیت دیگری که غالبا آن را فراموش کرده و یا به آن اهمیتی نمی‌دهیم، میزان فشار باد مجاز لاستیک است. در صورتی که قصد سفر داشته باشید، فشار لاستیک‌ها را نسبت به فشار توصیه شده در شرایط عادی به مقدار ۴psi کاهش دهید، زیرا لاستیک‌ها به‌هنگام رانندگی طولانی در بزرگراه‌ها، گرم شده و فشار باد درون آنها بالا می‌رود.

10 نکته طلایی در هنگام خرید لاستیک خودرو

میزان حداکثر فشار باد مجاز برای هر لاستیک را می‌توانید بر روی دیواره کناری آن مشاهده کنید. حداکثر فشار مجاز برای بعضی لاستیک‌ها ۳۲psi، برای برخی ۴۴psi و برای بعضی دیگر از انواع لاستیک‌ها حتی تا ۵۰psi در نظر گرفته شده است. اطلاعات لاستیک خودرو خود را بررسی کنید تا از میزان فشار مجاز واقعی آن مطلع شوید. تنظیم فشار باد تا چند پوند کمتر از حداکثر فشار مجاز، عملی قابل قبول است، ولی نباید در این کاهش افراط کنید.

لاستیک‌های مختلف بر حسب کاربردهای گوناگون، برای تحمل فشارهای مختلفی طراحی شده‌اند. فشار کم باد داخل لاستیک، موجب بالا رفتن حرارت آن می‌شود. عکسبرداری مادون قرمز از لاستیکی با فشار باد کم که در سرعت بالا تست شده است، نشان می‌دهد که دمای مخرب آن بالا می‌رود.

3- بار مجاز

مطلب مهم دیگری که باید به آن توجه کرد، میزان باری است که می‌توانیم روی لاستیکها وارد کنیم که به آن شاخص وزن لاستیک گفته می‌شود. در بسیاری مواقع بدون توجه به فشاری که بار اضافی درون خودرو به لاستیک‌ها وارد می‌کند، اقدام به حمل بار با خودرو می‌کنیم. عبور از مرز مجاز بار، امکان انهدام لاستیک را افزایش داده و حتی ممکن است عاملی موثر در وقوع تصادفات باشد.

شاخص بار مجاز لاستیک

این عدد، نماینده حداکثر وزنی است که هر لاستیک می‌تواند تحمل کند، هنگامی که حداکثر مقدار مجاز فشار را داشته ‌باشد و بین صفر تا ۲۷۹ متغیر است. برای خودروهای سواری، عدد شاخص وزن بین ۷۵ تا ۱۰۵ است. برای مثال، شاخص وزن برای خودروی پراید ۷۶ و معادل ۴۰۰ کیلوگرم بار است، یعنی این لاستیک هنگامی که حداکثر فشار باد مجاز را دارد، حداکثر ۴۰۰ کیلوگرم را می‌تواند حمل کند. توجه داشته باشید هرگز لاستیکی را که شاخص وزن آن کمتر از میزان توصیه شده از سوی سازنده خودروست، روی رینگ نصب نکنید.

4- سرعت مجاز

سرعت مجاز هر لاستیک، حداکثر سرعتی است که لاستیک می‌تواند به مدت ۱۰ دقیقه تحمل کند. این شاخص با یکی از حروف لاتین A تا Z بیان می‌شود. برای مثال روی جداره لاستیک خودروی پراید، نماد H برای سرعت درج شده که نشان می‌دهد هنگامی که لاستیک دارای فشار باد و بارگذاری مناسب است، حداکثر توان حرکت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت را داراست.

سرعت مجاز لاستیک خودرو

واضح است اگر لاستیکی تحت تأثیر حداکثر سرعت واقع شود، اما فشار باد آن تنظیم نباشد و یا اضافه بار روی آن اعمال شود، آسیب می‌بیند و یا ممکن است بترکد.

5- اندازه

بسیاری از افراد، هنگامی که برای خرید لاستیک به فروشگاه مراجعه می‌کنند، در پاسخ به سوال فروشنده در زمینه اندازه لاستیک مورد نظرشان، بلافاصله اعداد و ارقامی را بیان می‌کنند که روی لاستیک قدیمی خود دیده‌اند. آیا بهتر نیست بدانید که این شماره‌ها چه معنایی دارند؟

10 نکته طلایی در هنگام خرید لاستیک خودرو

اندازه لاستیک خودرو با علایمی همچون ۱۶۵/۶۵-R13 (برای مثال، اعداد روی لاستیک پراید) نشان داده می‌شود. معنی این اعداد و حروف به شرح زیر است:

۱۶۵: پهنای لاستیک بر حسب میلی‌متر

۶۵: نسبت ارتفاع دیواره لاستیک (فاق) به پهنای آن برحسب درصد

R: رادیال

۱۳: قطر رینگ بر حسب اینچ

6- مقاومت حرارتی

مقاومت حرارتی لاستیکها با حروف لاتین مشخص می‌شوند. مقاومت حرارتی لاستیک‌ها به ترتیب از بالاترین تا پایین‌ترین درجه، با حروف A، B و C مشخص می‌شوند.

7- چسبندگی

این واژه در یک لاستیک، میزان قابلیت متوقف کردن خودرو را در جاده‌های خیس نشان می‌دهد. داشتن چسبندگی بالا به این معنی است که این لاستیک، خودروی حامل خود را در جاده‌های خیس، در مسافت کوتاهتری نسبت به لاستیک با چسبندگی پایین‌تر، متوقف می‌کند. میزان چسبندگی از بیشترین تا کمترین، به ترتیب با حروف AA، A، B و C تعریف می‌شود.

8- ساییدگی

این عدد، میزان سایش لاستیک را به ما نشان می‌دهد. عدد بالاتر بیانگر این است که ساییده شدن لاستیک زمان بیشتری طول می‌کشد. به عنوان مثال، زمان ساییده شدن یک لاستیک با کد ساییدگی ۴۰۰ دو برابر لاستیکی با کد ساییدگی ۲۰۰ است.

9- ترکیبات سازنده لاستیک

این عبارت، مواد سازنده لاستیک را توضیح می‌دهد. به عنوان مثال، عبارت TREAD PLIES=1-PLY POLYESTER+2 STEEL یعنی رویه لاستیک مرکب از یک رویه پلی‌استری به همراه دو لایه سیم فولادی است.

چند توصیه مهم درباره لاستیک خودرو

  1. حتما از لاستیک استاندارد استفاده کنید.
  2. در هنگام انتخاب و تهیه لاستیک به نوع خودرو، سرعت، شرایط رانندگی، سطح جاده، شرایط محیط و فصل توجه کنید.
  3. بازدیدهای دوره‌ای لاستیک‌های خودرو به منظور ماندگاری بیشتر، ایمنی بالاتر، راندمان بهتر و مصرف سوخت کمتر امری حیاتی است.
  4. باد لاستیک‌ها هر دو هفته یک بار کنترل شود.
  5. بهتر است تمام لاستیک‌های خودرو از یک نوع باشند، مشخصات یکسانی داشته باشند و در صورت استفاده از لاستیک‌های تیوب‌دار، بهتر است تیوب داخل لاستیک نیز در صورت تعویض لاستیک عوض شود.
  6. هیچ‌گاه لاستیک‌های رادیال و بایاس پلای را به طور هم‌زمان بر روی یک خودرو استفاده نکنید.
  7. از بالانس چرخ‌ها هرگز غافل نشوید.
  8. در هنگام کنترل فشار باد، لاستیک‌ها بایستی سرد باشند و در حالتی که لاستیک‌ها گرم می‌باشند، از خالی کردن باد اضافی بپرهیزید.
  9. هر ۸۰۰۰ کیلومتر لاستیک‌های بایاس‌پلای به صورت ضربدری و لاستیک‌های رادیال به دلیل جهت‌دار بودن، به صورت طولی جابه‌جا شوند
  10. یک باور اشتباه وجود دارد و آن این است که لاستیک‌های نو را در اکسل جلوی خودرو نصب می‌کنند تا با توجه به وزن بیشتر در اکسل جلو و کنترل بهتر فرمان، ایمنی خودرو بیشتر شود، در صورتی که به دلیل کمی وزن خودروها در اکسل عقب، باید چسبندگی خودرو به سطح جاده را با لاستیک‌های سالم‌تر و با آج بیشتر جبران کرد و از انحراف خودرو در پیچ‌های تند جلوگیری کرد.
  11. هیچ‌گاه از رینگ و لاستیک معیوب یا تعمیر شده استفاده نکنید.
  12. در صورت تجهیز خودرو به سیستم ضد قفل ABS یا سیستم ضد لغزش ASR هیچ‌گاه سایز رینگ و لاستیک را بدون اصلاح وضعیت سیستم مدیریت مرکزی ECU تعویض نکنید. چون سیستم‌های مذکور، قابلیتهای خود را از دست خواهند داد.
  13. لاستیک زاپاس را در شرایط مناسبی نگهداری کرده و باد آن را همراه با فشار باد لاستیک‌های دیگر کنترل کنید.
  14. نتیجه استفاده از لاستیک‌های غیر استاندارد خودرو، وارد شدن آسیب جدی به سیستم تعلیق و دستگاه انتقال قدرت خودرو خواهد بود.
  15. فشار باد زیاد و فشار باد کم هر دو باعث آسیب رساندن به لاستیک ها میشوند. پایین بودن فشار باد در هنگام رانندگی باعث اصطکاک بیشتر و در نتیجه تولید حرارت بیش از حد در لاستیک میشود و عمر لاستیک را به شدت کاهش میدهد. اگر لاستیک از دو طرف خورده شود ولی در بخش میانی سالم بماند نشانه کم بودن فشار باد لاستیک در طول رانندگی است و اگر فقط در وسط سائیده شود نشانه زیاد بودن فشار باد لاستیک است.
  16. لاستیک نخ زده به هیچ وجه قابل اطمینان نیست، زمانی که لاستیک خودرو نخ زده شد به منظور حفظ جان سرنشینان و ایمنی خودرو سریعا باید لاستیک تعویض شود.
  17. از رینگ های زنگ زده ،پوسیده ،تاب دار و جوشکاری شده نباید به هیچ وجه استفاده شود.
  18. عمق آج لاستیک های خودرو را باید مرتبا بررسی و کنترل کرد. بهتر است قبل از اینکه کاملا لاستیک صاف شود از زیر خودرو خارج شود تا از به مخاطره افتادن سلامتی سرنشینان جلوگیری شود. در ضمن امکان روکش کردن مجدد لاستیک هم وجود خواهد داشت.

در انتها شما کاربران فروش خودرو را به دیدن ویدئو لاستیک خودرو و معنا و مفاهیم اعداد و ارقام حک شده بر روی لاستیک خودرو دعوت می کنیم:

 

همه چیز درباره موتور خودرو

همه چیز درباره شمع خودرو

*همه چیز درباره شیشه خودرو

همه چیز درباره رنگ خودرو

بهترین زمان تعویض روغن

 
معرفی به دوستان :
کوروش شبانکاره : تشکر
137 4
بسیار بسیار ممنون از مطالب ارزنده ای که عنوان کردید . شخصا تشکر میکنم از اطلاعاتی که دادید . موفق باشید .
هوشنگی : سپاس
73 3
خیلی عالی بود ممنونم امیدوارم موفق باشید
پویان پارسا : درباره لاستیک
62 2
ممنون از اطلاعات آموزنده شما
حسین : لاستیک
58 5
تشکر
محمد : تشکر
64 2
ممنون مطالب مفیدی بود، بخصوص از تاریخ مصرف
محسن : =
48 3
عالی بود مرسی عزیز
علي ح : علي حاجي پور
46 4
اطلاعات مفيد و دقيق بود
محمد احمدی : تشکر
40 1
آموزنده و جالب بود. ممنون
علی : تشکر
37 2
باسلام .تشکر از اطلاعات مفید شما ولی من تا الان ندیدم کسی موارد فوق رو رعایت بکنه.فقط به سایز و قیمت توجه دارن و والسلام....
محمد : تشکر
41 1
از اطلاعات مفیدی که در اختیار بازدیدکنندگان سایت قرار می دهید واقعا ممنون و سپاسگزارم، بنده از وقتی با این سایت آشنا شده ام معلوماتم در مورد خودرو و اجزای آن بیشتر و مستند تر شده
محسن : نکته مهم
64 4
یک نکته مهم که باید در مورد لاستیک اشاره نمود .البته این با توجه به تجربه خودم هست .وقتی یک مسافت طولانی رو رانندگی میکنید گرمای لاستیک بسیار زیاد میشود که این موضوع عادی هست ولی باید توجه کرد که هنگام عبور از یک جوی آب یا یک چشمه با این لاستیک داغ چه بلایی سر لاستیک میاد اسم عامیانه آن دو پوسته شدن (دو پو) لاستیک هست که بسیار خطرناک و امکان ترکیدن لاستیک رو به 90 درصد میرسونه.
امين : قدرداني
30 5
مطالب بسيار مفيد و ارزشمندي بود، بسيار ممنونم از در اختيار گذاشتن مطالب علمي و كاربردي تان.
علی : تشکر
22 3
بممنون از مطالب و تذکرات خوب شما.موفق باشید.
حمیده ابهری : سپاس فراوان
18 3
سلام خیلی کامل بود به خصوص با ویدئو آخری ممنون از زحمات شما
حسین : تشکر
12 2
سلام ممنون از راهنمایی بسیار مفید خیلی عالی بود
رسول بیگدلی : سپاس
12 1
رسول بیگدلی با سلام و سپاس اطلاعات بسیار مفیدی است موفق باشید
حجت : مرسي
10 1
بسيار عالي
اسی : تشکر
14 2
مطالب عالی بودند کاش چند سال پیش خونده بودم
نیلوفر : عالی
10 1
عالی بود ممنون از مطالب مفیدتون
خداداد : خ
10 2
تشکر اطلاعات بسیار خوب و مفیدی بود خیلی از رانندگان این اطلاعات را نمی دانند
ام ام ام : ام ام ام
10 2
کاشکی قسمت ویدئویی فارسی بود
حسن حسین ابادی : لاستیک
10 1
واقعا عالی بود تا الان چنین اطلاعاتی نداشتم متشکرم
خبل : م
8 1
اقا دمتون گرم بخاطر مطالب خوبتون والا دم لاستیک فروشی که میری هر چی لاستیک داه تبلیغ میکند
سعید پاشاپور : تشکر
11 1
ممنون بابت اطلاعات کلیدی و مهم بسیار اموزنده بود
اکبر : اکبر
10 1
مرسی عالی بود.
ایلیا : کیفیت
13 1
هرمطلب آموزشی که جهت رفاه خودم وخانواده ام باشد رامی پذیرم .وتشکرمیکنم ازاین همه راهنمایی وممنون که به فکرمصرف ککنه ها هم هستید.سپاس
سعید : سایز لاستیک
9 6
یه سوال وانت دارم لاستیک جلوم خوبه سایز 165 میخوام لاستیک عقب بگیرم 175 بگیرم مشکل پیش میاد میگن بهتر هم هست
مدیریت : پاسخ
17 3
سلام چنین کاری از دید فنی و نیز فشار وارده به سیستم تعلیق و... درست نمی باشد.
محمدعلی : تشکر
9 1
اطلاعات مفیدی بود سپاسگزار.
جواد : تشکر
10 1
سلام با تشکر از مطالب مفیدتان موفق وسلامت باشید
علی : اطلاعات لاستیک
5 1
عالی بود ، تشکر
پرویز : لاستیک
6 1
بسیار حرفه ای مفید و آموزنده بود
علی اکبر : تشکر
6 2
عالی بود، مرسی
حسین : نرمی لاستیک
6 1
با سلام از کجا باید متوجه بشین که کدوم لاستیک نرم تر از بقیه است ؟؟
مدیریت : پاسخ
7 3
سلام نرمی لاستیک خودرو بسته به چند عوامل تعیین کننده همانند آج، فاق یا همون ارتفاع، نوع لاستیک دارد.
برهان : لاستیک
6 2
ممنو ن جالب بود .....راستی چه نوع لاستیکی برای پیکان بهتر است
محمد : لاستیک رودستون ۲۰۵/۶۰/۱۵
13 2
جهت صحیح آج لاستیک رودستون n5000سایز ۲۰۵ چطور هستش ؟ آیا اصلا جهت خاصی داره یا همین قدر که سمتی از لاستیک که روش نوشته outside به سمت بیرون باشه کافیه؟
محمد خورشیدوند : لاستیک بارز
8 3
تابستان 96دوعدد لاستیک بارز خرید کردم و تاالان حدود25000تاکار کردم.لاستکم اندازه یه کف دست از یه سمت فرو رفت.بردم نمایندگی میدان شوش قبولش نکردن.دوروز پیش هردوتا لاستیکم با هم خراب شد و ریش ریش شد ماشینمو به زور کنترل کردم----لاستیک هم تاریخ مصرف داشت و هم آج..ولی متاصفانه کیفیت نداشت
محمد : م
4 2
بسیار عالی سپاس
خلیل : لاستیک
13 2
فرق درحه یک با دو از کجا بدونیم
رسول : دوراهک صنعت
9 2
سلام دوستان راهنمایی کنید من پژو 405 دارم چه لاستیکی ایرانی بگیرم که ایمنی خوبی داشته باشد
ابراهیم پورعلی : اطلاعات خرید و نگهداری لاستیک
3 1
بسیار آموزنده و خوب بود ممنون از راهنمایی شما
علیرضاامیرنژاد : لاستیک
3 1
باسلام وخسته نباشید ازاطلاعات بسیارارزنده وآموزنده شماکمال تشکررادارمواقعاعالی بود
حسین : تشکر
3 1
خیلی ممنون
رضا : سوال
4 1
سلام من لاستیک جلو پراید ۱۶۵ انداختم برای عقب میخوام ۱۷۵ بندازم مشکلی پیش نمیاد
مدیریت : لاستیک پراید
7 1
سلام چنین کاری معمول و علمی نیست.
علی : لطفا راهنمای کنید
8 5
سلام ممنون از مطالب مفیدتون. برای پراید میخام لاستیک بگیرم.چه مارکی بگیرم که هم نرم بلشه و هندلینگ خوبی داشته باشه و هم عمر مفیدی. چه مارکی رو پیشنهاد میدید؟
مهدی : انتخاب سایز ایده آل
3 0
با سلام. آیا لاستیک 175/65R13 برای پراید 141 خوب هست؟(چون اندازه فاق با سایز فابریک یکی است و فقط یه کم پهنا را زیاد کزدیم)
مدیریت : پاسخ
6 1
سلام مشکلی ایجاد نمی کند.
احمد : لاستیک
4 2
با تشکر از مطالب اموزنده شما
امیر : طول عمر لاستیک فالکن ژاپن
3 2
من رانا دارم فقط دوبار در سال میرم جاده ماشین مسافرته وفقط زیر چادر زیر پارکینگه لاستیکم فالکن ژاپن 2015 هست درحد نوهست تاچند سال دیگه تاریخ مصرف داره ممنون
مدیریت : طول عمر لاستیک خودرو
3 0
سلام طول عمر لاستیک خودرو به عوامل مختلفی وابسته است و به این راحتی نمی توان اظهار نظر کرد نور خورشید، شرایط نگهداری و ... اما وزن خودرو بر روی لاستیک و عدم حرکت نیز یکی از دلایل خرابی لاستیک خودرو می باشد به همین جهت توصیه می شود وزن خودرو از روی لاستیک برداشته شود به کمک جک های ثابت یا هر ماه خودرو را حرکت داده و جای لاستیک تغییر کند.
محسن : در رابطه لاستیک
5 1
عالی بود ممنون هستم "از راهنمایی شما که فکر این ملت هستید" کاش مسولان این کشور فکر این مردم بودند" با این گرانی تمام این اتفاقات بخاطر گرانی است"
علی : تشکر
3 1
ممنون که هستید،آخه وقتی بری تعمیرگاه،ندونی چی به چیه همچین میندازن بهت که حالا حالا ها نمی فهمی بی وجدانا،فقط یه سئوال،چرا چرخ جلو سمت راننده من که پراید هستش سر پیچ یا موقع ترمز حتی آهسته،آهسته صدایی شبه تکاف کشیدن میده یعنی اعصاب نذاشته برام،هر جا هم نشون میدم میگن طبیعی،هیچ ماشینی من اینجوری ندیدم والا،ممنون میشم جواب بدید
مدیریت : صدای جیغ لاستیک
3 1
سلام این صدا بیشتر برای لاستیک نو خودرو ایجاد می شود و یا بسته به نوع آج لاستیک خودرو اما نه ایراد و نه مشکلی دارد.
حیدر : لاستیک سایی
3 1
با سلام ،ممنون ازبرنامه خوبتون. من برج یازده پارسال حدودهفت ماه پیش لاستیک نوخریدم ماشینم لاستیک ساوی داشت یه طرفشو صاف کرده حالا میخوام بدونم رانندگی باهاش خطرناکه یا نه چون تاریخ مصرف داره میشه استفاده کرد ممنون
مدیریت : لاستیک خودرو
1 1
سلام صافی لاستیک ارتباطی با تاریخ لاستیک نداره زمانی که لاستیک فاقد آج باشه به واسطه آسیب پذیر بودن مشکل ساز می باشد.
حسین : لاستیک چینی
3 1
سلام و سپاس از راهنمایی های ارزنده شما- سمند صفر دارم که لاستیک هاش گلداستون هست، با توجه به بودجه ام اگه بخوام با لاستیک چینی عوض کنم شما چه مارک چینی توصیه میکنید؟
مدیریت : لاستیک خودرو
2 1
سلام باتوجه به عرضه برندهای گوناگون نمی توان برند خاصی را معرفی کرد.
ابراهیمی : لاستیک
2 1
لاستیک ماشین من تاریخ داشت از بغل ترکید.
سعید : ام وی ام
3 1
سلام میخواستم بدونم برای ام وی ام ۵۵۰ میتونم از لاستیک ۲۰۵ استفاده کنم؟ فابریکیش ۱۹۵ هستش.
مدیریت : سایز استاندارد لاستیک خودرو
2 0
سلام به دفترچه راهنما خودرو مراجعه نمائید.
داریوش : تشکر
2 0
ممنون از اطلاعات مفیدی که در دسترس همگان قرار میدهید
علی اوسط : رمصانخانی
2 0
تشکر بابت اطلاعات‌مفیدتان
کیان فر : لاستیک
3 0
ممنون از راهنمایی هایی که به هموطنات میکنی تا خدایی نکرده کسی دچار مشکلی نشود موفق باشین همیشه در کارتون
سیدمحمدرضا : مشخصات لاستیک
3 1
با سلام و تشکر از مطالب مفید شما میخواهم لاستیک برای وانت پراید ۱۵۱ بخرم میشه لطف کنید راهنماییم کنید باتوجه به اینکه ازین خودرو برای باربری برون شهری در مسافتهای بالا استفاده میکنم و ایا لاستیک با پهنای ۱۷۵ مناسب هست یا با پهنای کمتر بهتر عمل میکند ..در کل اگر راهنماییم کنید ممنون میشم ...با تشکر
مدیریت : لاستیک مناسب خودرو
3 0
سلام سایز مناسب و استاندارد در دفترچه راهنمای خودرو و یا کنار درب راننده به طور معمول درج می گردد و از دید استانداردهر خودرو متفاوت می باشد و تاثیر بالایی در مصرف سوخت و استهلام جلوبندی و ... دارد
احمد : راهنمایی
2 1
سلام از شما دوستان میخواهم کمکم کنید برای پژو چه نوع لاستیکی بگیرم هم از قیمت وجنس بهتر باشد
حریر چی : بهترین نوع لاستیک پژو
2 0
سلام اگه از دید هزینه ای مشکل نداری لاستیک های اروپایی خیلی بهتر از لاستیک های متفرقه چینی هستند اما همه چی بر می گرده به هزینه شما
رحیم : لاستیک
4 0
سلام من پرایدم لاستیک عقب پهن ۱۷۵است. رو جلو لاستیک معمولی ۱۶۵بندازم مشکلی پیش میاد
هادی : لاستیک
2 0
بسیار عالی،آموزنده و مفید بود مطالب ارائه شده واقعا سپاسگزارم و براتون آرزوی پیروزی میکنم
مهدی : نظر
2 0
خیلی خوب ومفید.ممنون.
جواد رهنما : لاستیک
2 0
سپاسگرارم از راهنمایی من آپاراتی دارم پانزده سال هست تو کار آپارات لاستیک تیوبلس هستم تا حالا ندیدم آپارات لاستیک بترکه اگه به موقع تنظیم باد بشه خوب کار میکنه
سلیمانی : لاستیک
2 0
پژو 405 slx دارم لاستیک کره ای خوب است . به نظر من هانکوک کزینیه خوب است
منوچهر : سلام
1 0
سلام لاستیک زاپاس ۶سال دست نخورده است آیا می توانم از این لاستیک استفاده کنم تشکر
مدیریت : لاستیک زاپاس
1 0
سلام، بله می توانید اما نه به جهت استفاده طولانی
سینا : کامفورسر
2 0
لاستیک نخرید این میشه نتیجش این لاستیک من نو هست 1ماه کار کرده پاره شده از بقل و باد میده. تاریخشم به روزه. نه آفرود رفته نه جاده . 500 کیلومترم نرفته. 2 تا باکم هنوز باهاش نرفتم. پولتون رو دور نریزید گارانتی هم قبولش نکرد. کارشناسشون گفت: ((مشمول گارانتی نمی باشد ، آسیب ناشی از صدمات جاده ای و برخورد)) فیلمشم تو آپارات هست سرچ کنید : لاستیک کامفورسر
سید محمد موسوی : لاستیک
4 0
عالی نکات لاستیک که بیان فرمودین بسیار ارزنده مفید بودن واقعا احساسا میکنم الان یه لاستیک شناس خوب شدم. تشکرررر
مهران اقدام : لاستیک
0 0
با عرض سلام و تشکر بخاطر اطلاعات . شما خودتون اگه پرشیا داشتین و منطقه شمال زندگی میکردین چه نوع لاستیکی رو واسه ماشین انتخاب میکردین . لطفا یک مدل بدون توجه به قیمت و یکی مدل هم با توجه به قیمت مثلا حدود هر جفت بین دو نیم تا سه میلیون پیشنهاد بدین . خیلی خیلی ممنون
مرتضی : نوع لاستیک
0 0
سلام. توضیحات عالی وکامل بود. حتما واسه خرید لاستیک موارد بالا رو رعایت میکنیم. فقط سوالم اینه که لاستیک رادیال بهتره یا بایاس؟(پراید) واینکه نوع گل(آج) لاستیک مهمه که چی باشه؟ ممنون
مدیریت : نوع لاستیک خودرو
1 0
سلام، خوشحالیم مورد توجه شما قرار گرفت بله گل لاستیک با توجه به فصل و نیز نوع استفاده مهم است اما معمولا در لاستیک ها خودروهای شهری بیشتر ترمز پذیر بودن در نظر گرفته می شود
هومن : مشخس‌کردن‌درجه‌لاستیک
1 0
سلام چطور‌میشه‌فهمید‌که‌لاستیک‌درجه‌چند‌است مثلا‌لاستیک‌یزد
مدیریت : لاستیک خودرو
0 1
سلام بایستی از یه سکه استفاده کرد و میزان آج را سنجید
مارال : ضرر لاستیک نرم!
0 0
سلام، من از لاستیک نرم خارجی استفاده کردم اما خیلی زود ساییده شد و تمام دست اندازهارو چندبرابر حالت معمول نشان میده انگار لاستیک نرم به جاده‌های خراب ایران خصوصا شهرهای شمالی نیونده،درسته؟
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  توصیه‌های مهم برای تنظیم فشار باد تایرها و عمر تایر خودرو خودرو,فروش خودرو:همان‌طور که فشار خون برای انسان حیاتی است و کمبود یا نبودش آدمی را به زحمت می‌اندازد، مسأله مهم تایرها نیز فشار هوا یا اصطلاح آشنای تنظیم باد است. فشار باد مناسب قدرت تایر را در برابر نیروی وزن و شرا ...
  هوا یا نیتروژن؟کدام برای تایر خودرو مناسب است؟ خودرو,فروش خودرو:عموم کسانی که با خودرو و رانندگی سر و کار دارند به این نکته مهم واقفند تایری که بادش تنظیم نباشد از مقاومت اصطکاکی بیشتری برخوردار است که موتور خودرو را به زحمت می‌اندازد و عاقبت این بدکاری یقه صاحب خودرو و محیط زیست را ...
  10 اشتباه بزرگ در استفاده از خودرو خودرو,فروش خودرو:اشتباهاتی که ممکن است در رانندگی ایجاد شود شاید در همان لحظه باعث بروز مشکلی نشود اما مطمئنا در دراز مدت عمر سیستم های مربوطه را کاهش داده و خساراتی را به خودرو وارد خواهد آورد و برای شما جز اتلاف وقت برای تعمیر خودرو و صرف هزینه چیز دیگ ...
  لاستیک خودرو برای داشتن سواری خوب و نرم و در عین حال مصرف سوختی ایده آل بایستی در نگهداری از لاستیک های خودرو خود به نکات زیر توجه نماید حتما در هنگام خرید لاستیک خودرو به تاریخ تولید لاستیک دقت نمائید،رعایت سرعت مناسب و تنظیم به موقع فشار باد لاستیکها سر عت زیاد باعث افزایش گرما در لاستی ...
  رقيبي براي زنجير چرخ خودرو لاستيك هاي مخصوص زمستون چطور عمل ميكنن يكي از مواردي كه رانندها تو زمستون و تو مناطق برفي بايد رعايت كنن استفاده كردن از لاستيك هاي زمستوني هستش اين لاستيك ها كه انواع مختلفي دارن با زياد شدن اصطكاك سطح لاستيك با سطح يخ زده و يا پوشيده شده از برف تا حد زيادي از ...
  چه زمانی باید لاستیک خودرو را تعویض کنیم؟ به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . به گزارش پایگاه خبری« فروش خودرو » ، تنظیم باد را حتی الامکان باید صبح ا ...
  توصیه مهم و کلیدی درباره لاستیک خودرو به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .1- حتما از لاستیک استاندارد استفاده کنید. 2- در هنگام انتخاب و تهیه لاستیک به نوع خودرو، ...
  چه زمانی باید لاستیک های خودرو را تعویض کرد؟به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . فروش خودرو ،حداقل طول عاج لاستیک‌های اتومبیل‌ حدود 1.6 میلی متر است ...
  دانستنی جالب درمورد زاپاس خودروهای امروزی به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . احتمالا خودروهایی را در خیابان دیده‌اید که در یکی از چرخ‌های آن‌ها، ت ...